Community ‘employer branding’
Wat werknemers waarderen en werkzoekenden zoeken.
Het aantrekken van talent is vandaag een uitdaging. Een sterke employer brand kan hierbij helpen, maar het is belangrijk om je boodschap af te stemmen op de behoeften van potentiële kandidaten. Maar wat is het imago van de publieke sector? Bureaucratisch of vooruitgangsgericht? Welke verschillen zien we tussen bijvoorbeeld lokale besturen en universiteiten? Waarover zijn werknemers van de publieke sector tevreden en wat zoeken werkzoekende Vlamingen in een job?
7 november 2024 – 11u – webinar
Op verkenning
Poolstok en Sapience onderzochten deze vragen. Meer dan 1200 werkzoekenden en medewerkers uit de publieke én private sector, laten hun licht schijnen het thema en zo proberen we antwoorden te formuleren.
Tijdens deze Poolstok community, ondersteund door onze partner HR Magazine, delen we de resultaten van ons onderzoek en geven praktische tips om kandidaten aan te trekken.
Wat mag je verwachten?
- Inzicht in de tevredenheid van werknemers binnen de publieke & de private sector, en de factoren die hun tevredenheid beïnvloeden.
- Het werkgeversmerk van de publieke sector helder in beeld: waar liggen de troeven, uitdagingen en verbeterkansen?
- Praktische tips en best practices voor het versterken van het werkgeversmerk.
Sprekers
Vincent Van Malderen, algemeen directeur van Poolstok, en Timothy Desmet, medeoprichter van Sapience, delen hun inzichten. Sapience, een spin-off van de VUB, specialiseert zich in het begrijpen en voorspellen van menselijk gedrag op basis van innovatieve onderzoeksmethoden. Timothy, een cognitief psycholoog met een doctoraat aan de UGent, werkte twee jaar als Visiting Scientist aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Kun je er niet bij zijn? Geen zorgen, we delen de opname achteraf op onze website.