Partners welzijn garanderen continuïteit tijdens coronamaatregelen

Service: 
Dienstverlening
Termen: 
Welzijn

In deze periode is het niet altijd eenvoudig om de dienstverlening te garanderen. Onze welzijn-partners doen hun uiterste best om je zo goed mogelijk verder te helpen. We geven je een samenvatting, per dienstverlening, van hoe zij dit aanpakken.

Welzijnsprogramma’s

Alert!

  • Alert! kan deels continuïteit garanderen: de intake, voorbereidende fases voor beide welzijnsprogramma’s (‘bouwen aan mentaal vermogen’ en ‘vitaliteitsprogramma’) kunnen perfect digitaal en op maat voorzien worden. Enkel de effectieve uitrol en implementatie vereisen fysieke aanwezigheid, hierop wordt 100%  ingezet na de crisis.

Pulso

  • De dienstverlening blijft gegarandeerd waarbij maximaal ingezet wordt op het digitale aspect (o.a. mogelijk voor individuele welzijnscoaching, metingen en online tools …)
  • Daarnaast zet Pulso in op webinars waarbij onder meer leidinggeven op afstand aan bod komt. Neem een kijkje op https://pulso-europe.eu/nl/corona-care voor meer info.

The Human Link

  • De dienstverlening blijft gegarandeerd, The Human Link is volledig mee om alle diensten die ze normaal bieden ook online te geven.
  • Op hun website www.thehumanlinkcorona.be staat het aangepaste aanbod opgelijst.

Huis voor Veerkracht

  • Continuïteit wordt gegarandeerd.
  • Er zijn verschillende webinars ter beschikking, opgenomen of live, rond diverse thema’s: omgaan met angst en stress, conflicten, communicatie, leidinggeven op afstand …
  • Er is een online training beschikbaar, in verschillende modules opgebouwd, omtrent “omgaan met stress”. Andere thema’s worden verder vorm gegeven.
  • Online coaching of psychologische begeleiding voor individuen.
  • Voor gezondheidsmedewerkers is er een mobiele equipe die “live” interventies kan voorzien, individueel of in groep, indien zij daar nood aan hebben. Uiteraard met inachtname van de huidige veiligheidsregels.

KU Leuven R&D

  • Enkel de programma’s waarbij we effectief aan de slag gaan met medewerkers, worden uitgesteld tot face-to-face interactie terug mogelijk is. Het is hierbij namelijk belangrijk om mensen effectief samen te brengen.

 

Digitale platformen ter bevordering of ondersteuning van een gezondheidsbeleid/welzijnsbeleid

Intuo en Faresa zorgen ervoor dat dezelfde dienstverlening gegarandeerd blijft.

 

Employee Assistance Programs

Het Employee Assistance Program-aanbod van onze dienstverleners Pobos, Workplace Options en Faresa is blijvend inzetbaar.

Er wordt een specifiek aanbod omtrent de coronacrisis voorzien waar je hier meer over kan lezen.